Aşk. sabırdır. Saygıdır. Keşiftir. Anlaşmaktır. İnceliktir. Korumaktır. Sorumluluktur. Mizahtır. Teslimiyettir. Gerçektir. Neşedir. Mutluluktur. Sıcaklıktır. Tazeliktir. Sarılmaktır. Şanstır. Saftır. Öze götürendir.

-Adam Paris'te bir lokantaya girmiş, bir köşedeki masaya oturmuş.


Gelen garsona siparişini vermiş:

- Kızarmış tavuk yanında patates kızartması istiyorum. Ama mutlaka "Poulet de Brest" olsun, yoksa yemem. Onun için önce çiğ tavuğu getirin bir göreyim! (Poulet de Brest Fransa'da kaliteli bir label'dir.)

Garson şaşırmış ama ses etmemiş; bir müddet sonra tavuğu getirmiş. Adam küçük parmağını tavuğun kıçına sokup çıkarmış, koklamış.

- Siz beni aptal yerine mi koyuyorsunuz, demiş. Bu Brest tavuğu değil. Bu Nanterre'den gelmiş...

Garson lahavle deyip mutfağa gitmiş; biraz sonra yeni bir tavukla gelmiş. Adam yine küçük parmağını tavuğun kıçına sokup çıkarmış,

koklamış.

- Bu da Brest tavuğu değil ki. Bu Bordeaux yöresinde yetiştirilmiş...

Deyince, yan masalardan birinde oturan bir adam kalkıp yanına gelmiş, pantolonunu ve donunu sıyırıp kıçını adama dönmüş:

- Size zahmet olacak ama, demiş, ben yetimhanede büyüdüm. Anamı babamı hiç tanımadım. Bana nereli olduğumu söyleyebilir misiniz?

0 yorum: